Londyn - Black Friday + jarmark świąteczny
Greewich
- London Bridge - The City - Tower Bridge - Trafalgar Square - zakupy
na Oxford Street - Camden Town - Muzeum Historii Naturalnej - Pałac
Buckingham - Parlament - Big Ben - Westminster Bridge - Jarmark w
Southbank Center
Londyn - znane jako miasto czerwonych
autobusów i budek telefonicznych. Podczas kilku dni zobaczymy
najbardziej popularne atrakcje turystyczne, między innymi słynną wieżę
zegarową Big Ben, Muzeum Historii Naturalnej, Opactwo Westminsterskie i
wiele innych. Dla prawdziwych miłośników zakupów przygotowaliśmy czas na
zakupowe szaleństwo na słynnej Oxford Street. Będziemy podziwiać miasto
z dwóch perspektyw - ze słynnego London Eye oraz podczas rejsu statkiem
po Tamizie. Odwiedzimy również Jarmark Bożonarodzeniowy w Londynie.
Program ramowy:
1. Dzień:
Wyjazd z Polski zgodnie z rozkładem jazdy autokarów.
2. Dzień:
Przyjazd
do Wielkiej Brytanii w godzinach porannych. Pierwszym punktem programu
jest spacer po parku Greenwich, w którym znajduje się Królewskie
Obserwatorium Astronomiczne oraz południk zero stopni, który obowiązywał
w latach 1884-1984. Jest to również idealny punkt, żeby podziwiać
panoramę całego Londynu. Natomiast wszystkich miłośników żeglugi na
pewno zachwyci Narodowe Muzeum Morskie, a w nim zgromadzone eksponaty
związane z morzem i żeglarstwem. Zobaczymy również Cutty Sark – jedyny
na świecie zachowany statek do transportu herbaty z XIX wieku. Obecnie
znajduje się tam muzeum (wejście za dodatkową opłatą).
Następnie
rejs z Greenwich do Tower. Zwiedzanie stolicy rozpoczniemy od Tower
Bridge. Most został wybudowany na początku lat 90. XIX wieku, ale oddano
go do użytku dopiero po ośmiu latach. Składa się z dwóch bliźniaczych
wież i dwóch przęseł, każde z nich waży około 1100 ton i podnosi się do
góry w ciągu 1 min 30 sekund. Warto również zaznaczyć, że na 25 lecie
koronacji Królowej Elżbiety most został przemalowany w barwy flagi
brytyjskiej.
Następnie w programie Tower of London - twierdza, która
przez setki lat była siedzibą władców Anglii. Zobaczymy Monument to the
Great Fire of London. Jest to najwyższa wolnostojąca kolumna na
świecie. Powstała jako upamiętnienie największego pożaru w Londynie,
który miał miejsce w 1666 roku. Spacerując dojdziemy do The City -
centrum finansowo-handlowego Londynu. Mają tam swoją siedzibę największe
banki, instytucje czy firmy ubezpieczeniowe, m.in. Centralny Bank
Anglii, giełda papierów wartościowych, giełda metali szlachetnych,
główna siedziba największej na świecie firmy ubezpieczeniowej - Lloyds.
Następnie ulicami The City dojdziemy do Borough Market - jednego z
największych i najstarszych targów w Londynie, który zobaczymy w
świątecznej odsłonie.
Następnie przejdziemy wzdłuż Tamizy, aby udać
się na słynne diabelskie koło London Eye, które ma 135 metrów wysokości.
Jeden pełen obrót trwa dokładnie 30 minut, z ze szklanej kapsuły
rozpościera się przepiękna panorama całego miasta. Przejazd do hotelu.
Zakwaterowanie i nocleg
3. Dzień:
Śniadanie. Przejazd
do centrum. Tego dnia spacer rozpoczniemy od Trafalgar Square – miejsce
uznawane za serce centralnego Londynu. Plac powstał w XIX wieku w
miejsce dawnych stajni królewskich. Na Trafalgar Square znajduje się
kolumna Nelsona, fontanna oraz dwa pomniki - Jakuba II i Jerzego IV.
Następnie przejdziemy obok Leicester Square, który stanowi centrum
rozrywki i jedną z głównych atrakcji turystycznych miasta.
Przechodząc
przez park, dojdziemy do Covent Garden. To dobre miejsce, aby poszukać
modnych ubrań w stylu miejskim oraz specjalistycznych sklepów
oferujących imbryki, latawce, sery lub drewniane zabawki. Po małej
zakupowej rozgrzewce przejdziemy do dzielnicy Soho, która uchodzi za
miejsce najlepiej obrazujące wielokulturowość Londynu. Jest również
strefa przemysłu, handlu, kultury i rozrywki oraz stanowi ważną część
artystyczną Londynu. Podziwiając różnorodność tej dzielnicy dojdziemy do
Oxford Street, gdzie rozpocznie się nasze szaleństwo zakupowe.
Po
zakupach proponujemy przejście do Hyde Parku, gdzie odwiedzimy
świąteczną wioskę Winter Wonderland. Winter Wonderland, położony w
kultowym londyńskim Hyde Parku, to najlepsze na świecie miejsce na
świąteczną zabawę. Od przejażdżek pełnych adrenaliny po występy dla
rodzin, klasyczne świąteczne przysmaki, nowości na londyńskiej scenie
street food, przytulne bary z ogniskiem i mityczne lodowe królestwa –
gwarantujemy, że każdy znajdzie coś dla siebie. Wykorzystaj w pełni swój
sezon świąteczny w stylu prawdziwej Zimowej Krainy Czarów!
4. Dzień:
Śniadanie.
Wykwaterowanie i przejazd do centrum. Rozpoczęcie zwiedzania od Muzeum
Historii Naturalnej, którego kolekcja liczy ponad 70 milionów
eksponatów. Co ciekawe w muzeum były nagrywane sceny do takich filmów
jak: Harry Potter, Noc Muzeów oraz Paddington. W pobliżu znajduje się
również Muzeum Wiktorii i Alberta - największe muzeum sztuki i rzemiosła
artystycznego w Londynie. Stała kolekcja liczy ponad 4,5 mln eksponatów
powstałych na przestrzeni 5000 lat w Europie, Ameryce Północnej, Azji i
Afryce Północnej. Są to rzeźby, obrazy, rysunki, fotografie, książki,
ceramika, meble, tkaniny, stroje, wyroby ze szkła i metalu, biżuteria
itd. Dla osób z technicznymi zamiłowaniami polecamy Muzeum Nauki, w
którym znajduje się ponad 300 000 eksponatów - od najmniejszych układów
elektronicznych do naturalnej wielkości samolotów. Pozostałe muzea można
zwiedzać w ramach czasu wolnego.
Po zakończeniu czasu wolnego
przejdziemy obok Harrodsa. To jeden z najsłynniejszych ekskluzywnych
sklepów w Anglii. Jego nazwa wywodzi się od Charlesa Henrego Harrodsa,
który w 1849 otworzył mały sklep spożywczy będący obecnie wielkim domem
towarowym. Słynne motto dla tego Domu Towarowego brzmi: Mamy wszystko,
czego chcesz. W ofercie Harrodsa znajduje się niemal wszystko –
ekskluzywne sukienki od topowych projektantów, najlepsze na świecie
gatunki szampana, prestiżowe zegarki czy ... przepyszne pączki. By
wejść do środka, konieczny jest odpowiedni „dress code”.
Następnie
przespacerujemy ulicami Londynu do Pałacu Buckingham, który znajduje się
tuż obok najpiękniejszego parku St. James Park. Stamtąd już kilka
kroków dzieli nas od Opactwa Westminsterskiego, znanego z koronacji
królów i pochówku sławnych osobistości takich jak Karol Darwin czy też
sir Isaac Newton. Kolejnym punktem programu jest spacer obok Parlamentu
oraz pamiątkowe zdjęcie przy słynnej wieży zegarowej Big Ben.
Wyjazd do Polski w godzinach wieczornych.
5. Dzień:
Przyjazd do Polski w godzinach wieczornych.
Dodatkowe informacje:
- Program jest programem ramowym – kolejność realizacji może ulec zmianie lub odwróceniu.
- Pilot nie oprowadza po obiektach muzealnych, centrach historycznych i innych obiektach turystycznych.
- Program obejmuje zwiedzanie obiektów z zewnątrz; zwiedzanie wewnątrz w indywidualnym zakresie w ramach czasu wolnego.
- Cena nie obejmuje dodatkowych posiłków, napoi oraz wydatków własnych.
-
Dokumenty: paszport. od 2 kwietnia 2025 będzie istniał obowiązek
posiadania dokumentu ETA (Electronic Travel Authorisation). Składanie
wniosków będzie możliwe od 5 marca 2025 roku. Koszt wynosi 10 GBP,
wniosek można złożyć online poprzez oficjalną stronę rządową
(https://apply-for-an-eta.homeoffice.gov.uk/how-to-apply).
- Każdy uczestnik zobowiązany jest do wyrobienia ETA przed wyjazdem we własnym zakresie.
- Zaleca się wyrobienie karty EKUZ.
- Warto zabrać ze sobą kartę płatniczą, gdyż w większości miejsc jest to jedyna akceptowalna forma płatności.
-
Wszystkie wyjazdy z miast, które nie znajdują się na trasie przejazdu
autokaru docelowego, będą realizowane przy minimalnej liczbie 4 chętnych
osób. Uruchomienie połączenia antenowego zostanie potwierdzone na 2 dni
przed wyjazdem.
- UWAGA! W związku z dużymi korkami i utrudnieniem
dojazdu do Londynu z hotelu istnieje możliwość realizacji przejazdów za
pomocą środków transportu publicznego (np. kolejką podmiejską).
Dostępne opcje wyżywienia:
BB - Śniadania.
Dostępne opcje zakwaterowania:
- pokój 2 - osobowy
- pokój 3 - osobowy
- dokwaterowanie (bez dopłat) lub pokój 1 - osobowy (dopłata)
- dokwaterowanie: osoby wybierając się pojedynczo, które w momencie
rezerwacji nie dokonują dopłaty do pokoju jednoosobowego, mogą zostać
zakwaterowanie z jedną lub kilkoma osobami tej samej płci w tzw. opcji
dokwaterowania; jednakże w przypadku braku innej rezerwacji w opcji
dokwaterowania w terminie do 2 dni przed rozpoczęciem imprezy wymagana
jest dopłata do pokoju 1 - osobowego wg cennika. Brak osoby na
dokwaterowanie nie jest podstawą do anulacji rezerwacji.
Karta Dużej Rodziny:
Jeśli jesteś posiadaczem Karty Dużej Rodziny możesz przez cały rok korzystać z rabatów na nasze wyjazdy:
• 5% na wszystkie wyjazdy organizowane przez biuro liczone od podstawowych cen katalogowych;
• 3% na wyjazdy first minute, last minute i inne w cenach promocyjnych liczone od zrabatowanych cen katalogowych;
• 100 zł rabatu na obozy młodzieżowe.
Przejazd autokarem:
-
Wszystkie wyjazdy organizowane przez organizatora, realizowane są
najnowocześniejszą flotą autokarową w Polsce, która spełnia wszystkie
udogodnienia i standardy oferty Premium. Organizator gwarantuje
transport autokarami z roczników 2015-2022, z powiększoną przestrzenią
między siedzeniami oraz najwyższej klasy fotelami.
- W przypadku
dużej dostępności autokarów, należących do organizatora, w pierwszej
kolejności realizowane są przejazdy autokarami kategorii ULTRAPREMIUM
oraz PREMIUM.
- W przypadku spiętrzenia sprzedaży konkretnych ofert,
istnieje możliwość realizacji przewozu pojazdami wynajętymi od partnerów
i współpracujących z organizatorem przewoźników. Zapewniamy, iż
autokary te spełniają standardy i wymogi organizatora.
Dlaczego to najlepsze autokary pod słońcem?
- Posiadają najwyższej klasy komfortowe fotele z możliwością regulacji oparcia oraz zagłówka;
-
Fotele wyposażone są w pasy bezpieczeństwa, składane stoliki, siatki na
drobne przedmioty oraz regulowane podnóżki pod stopy (niektóre z
autokarów ULTRAPREMIUM posiadają podnóżki typu szezlong);
- Największa w Polsce przestrzeń między siedzeniami, umożliwiająca komfortową podróż*;
- Autokary posiadają zintegrowany system klimatyzacji, wentylacji i ogrzewania, toaletę oraz cafe bar;
-
W autokarach ULTRAPREMIUM klienci mogą korzystać z indywidualnego,
multimedialnego systemu rozrywki w postaci tabletów w zagłówkach foteli;
- Gniazdka 230V i USB w fotelach*.
*nie dotyczy wybranych autokarów
Połączenia antenowe:
Wszystkie
wyjazdy realizowane z miast, które nie znajdują się na głównej trasie
przejazdu autokaru docelowego będą realizowane przy minimalnej liczbie 4
osób. Uruchomienie połączenia antenowego zostanie potwierdzone na 2 dni
przed dniem wyjazdu.
Pakiet Komfort:
Klientom, którym zależy na konkretnym miejscu w autokarze, zachęcamy do zakupu Pakietu Komfort.
Pakiet
Komfort - Wycieczki weekendowe typu expres - cena: 50 zł/os. -
gwarancja wyboru miejsca w autokarze docelowym, napoje w autokarze w
cenie (jednorazowo: 1x woda, 1x sok), torba materiałowa z logo.
Pakiet
Komfort - Wycieczki weekendowe z noclegiem, wycieczki objazdowe oraz
wypoczynek - cena: 100 zł/os. - gwarancja wyboru miejsca w autokarze
docelowym, napoje w autokarze w cenie (2x woda, 2x sok), torba
materiałowa z logo.
Ubezpieczenie:
- Każdy Uczestnik
korzystający z imprez zorganizowanych jest objęty ubezpieczenie Signal
Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., na podstawie podpisanej umowy
ubezpieczenia. Numer polisy ubezpieczeniowej: 20138.
-
Ubezpieczenie Signal Iduna Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
przeznaczone jest dla osób wyjeżdżających za granicę w celach
turystycznych i obejmuje podstawowy pakiet gwarantujący: ubezpieczenie
kosztów leczenia 30000 euro, ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych
wypadków 15000 zł, ubezpieczenie bagażu (utrata 1000 zł).
- Dodatkowo istnieje możliwość dokupienia ubezpieczenia:
• ubezpieczenie do kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej:
* 2,35% wartości rezerwacji przy standardowym ubezpieczeniu
* 3,51% wartości rezerwacji przy standardowym ubezpieczeniu z chorobami przewlekłymi
* 3,4% wartości rezerwacji przy standardowym ubezpieczeniu + kwarantanna + COVID 19
* 4,6% wartości rezerwacji przy standardowym ubezpieczeniu z chorobami przewlekłymi + kwarantanna + COVID 19
Uwaga!
Ubezpieczenie od kosztów rezygnacji to ochrona przed stratą finansową
na wypadek zdarzeń losowych. Składka ubezpieczenia odprowadzana jest
bezpośrednio do ubezpieczyciela, tym samym nie podlega zwrotowi przez
organizatora w momencie anulacji/odwołania wyjazdu. Wszelkie rozliczenia
i roszczenia Klient może zgłaszać bezpośrednio do Ubezpieczyciela.
• ubezpieczenie rozszerzone KL 40 000 EUR, NNW 15 000 PLN, BP 1 000 PLN;
•
ubezpieczenie dotyczące sportów: Amatorskie Uprawianie Sportu, Sporty
Zimowe, Sporty Wysokiego Ryzyka, Sporty Ekstremalne, Wyczynowe
Uprawienie Sportów - szczegóły u konsultantów.
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny:
W
związku z powołaniem do życia w dniu 26.11.2016 Turystycznego Funduszu
Gwarancyjnego każdy klient zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sportu i
Turystyki zobowiązany jest do zapłaty następującej kwoty:
• 15 zł/os.
przy każdorazowej rezerwacji imprezy turystycznej lotniczej
(czarterowej) za wyjątkiem krajów mających granicę lądową z Polską;
• 10 zł/os. przy każdorazowej rezerwacji imprezy turystycznej autokarowej za wyjątkiem krajów mających granicę lądową z Polską;
Turystyczny
Fundusz Gwarancyjny ma na celu zapewnienie środków na pokrycie kosztów
powrotu do kraju oraz zwrot wpłat za niezrealizowane i przerwane imprezy
turystyczne dla klientów biur podróży, które utracą płynność finansową i
ogłoszą niewypłacalność. Kwota przeznaczona na Turystyczny Fundusz
Gwarancyjny zostanie automatycznie doliczona do wartości rezerwacji (w
momencie jej dokonania). Składka nie jest przychodem biura.
Turystyczny Fundusz Pomocowy:
Zgodnie
z rozporządzeniem Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 22
grudnia 2020 r. w sprawie określenia wysokości składki na Turystyczny
Fundusz Pomocowy, wszyscy Touroperatorzy imprez turystycznych
działających na polskim rynku zobowiązani są do pobierania składek na
Turystyczny Fundusz Pomocowy, mający na celu zapewnić stabilność rynku
turystycznego, a w razie potrzeby pokrycia kosztów powrotu do kraju oraz
zwrotu wpłat za niezrealizowane i przerwane imprezy turystyczne dla
klientów biur podróży, które utraciły płynność finansową i ogłoszą
niewypłacalność.
Składki są zależne od miejsca docelowej imprezy i typu transportu:
• 10 PLN/os – za imprezy autokarowe odbywające się w Europie za wyjątkiem krajów mających granicę lądową z Polską;
•
2 PLN/os. – za imprezy autokarowe odbywające się na terytorium Polski
oraz na terytoriach państw mających lądową granicę z Polską;
• 5 PLN/os - za imprezy na dojazd własny w całej Europie.
Kwota
przeznaczona na Turystyczny Fundusz Pomocowy zostanie automatycznie
doliczona do wartości rezerwacji (w momencie jej dokonania).
Cena zawiera - oferta autokarowa:
Przejazd
autokarem klasy PREMIUM (powiększona przestrzeń między siedzeniami,
klimatyzacja, DVD, WC, barek); ubezpieczenie SIGNAL IDUNA (KL 30000 €,
NNW 15000 zł, BP 1000 zł); zakwaterowanie: 2 noclegi w hotelach**/***;
wyżywienie BB: 2 śniadania; opiekę pilota w czasie podróży; Turystyczny
Fundusz Gwarancyjny; Turystyczny Fundusz Pomocowy.
Cena nie zawiera - oferta autokarowa:
Dopłaty
wymagane na miejscu - Opłaty programowe: 100 GBP/os. Opłata obejmuje:
wstępy do zwiedzanych obiektów (London Eye, rejs po Tamizie, Muzeum
Historii Naturalnej), opłaty lokalne i podatki turystyczne, opłaty
klimatyczne w hotelach, realizację programu w oparciu o system TOUR
GUIDE, płatne obowiązkowo u pilota w autokarze, kwota nie podlega
rozliczeniu.
Dopłaty opcjonalne - Pakiet Komfort; ubezpieczenie
rozszerzone KL 40 000 EUR, NNW 15 000 PLN, BP 1 000 PLN; ubezpieczenie
od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej.